Fotboll

Idag fick vi göra ett grammatiskt test för att se vart vi ligger på för nivå, av de 20 frågorna ungefär kunde jag inte en enda! Jag chansade på varenda en, till slut läste jag inte alternativen utan bara tog något. Insåg att jag kommer få öva en del på grammatik för de enda jag kan är verb, substantiv och adjektiv. Predikat, dativobjekt etc etc har jag aldrig lärt mig vad det är så den här delen av kursen kan bli väldigt intressant!=)

Vi är några stycken som tänkte försöka dra ihop ett fotbollslag och vara med i en liga som korpen typ, spela en gång i veckan inomhus! Hoppas vi får ihop tillräckligt, vore riktigt roligt ha något att sysselsätta sig med vid sidan om studierna. Nu ikväll gick vi till Old queen and king och såg Portsmouth-Aston Villa på storbild, vi har hittat vårt fotbollställe vi ska gå till när det är någon match vi vill se! Men ska inte äta där mer, god hamburgare men på tok för dyr!

     

Kommentarer
Postat av: smäm

blev det några rätt av dina chansningar sen då? efter studiernas slut kommer du vara kung på det där.

2009-01-28 @ 10:14:52
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Jag trodde alla kunde grammatik, iaf svensk grammatik. Räkneord, pronomen osv.

2009-01-28 @ 17:01:56
Postat av: gabbe

jag har ingen aning om vad pronomen är käre bror=) du får nog ha lite grammatiklektioner med mig tror ja

2009-01-28 @ 17:08:13
Postat av: Joel

pronomen är när man är för att det inte ska finnas några män... sug på den höhöhö

2009-01-28 @ 17:33:56
Postat av: Gabbe

Joel din humor borde låsas in och aldrig släppas ut!



pro no men I get it

2009-01-28 @ 19:55:23
Postat av: Anonym

KRIGARN!!!

2009-01-28 @ 21:11:44
Postat av: Elina

Jag sa ju att vi skulle gått igenom det innan du åkte!

2009-01-29 @ 00:14:09
Postat av: F i K-hamn

Kom du till rätt flygplats. Det är mycket viktigare än att kunna pronomen.

Bless you:)

2009-01-29 @ 16:07:35
Postat av: Tobbe

Det finns en massa pronomen: Reflexiva, possessiva, personliga mfl. Vanliga pronomen är bl.a: min, din, jag, du, han, hon, er, sin, vår...

Då vet du det! :-)

2009-01-29 @ 21:58:27
Postat av: David

Efter att ha läst ditt inlägg och kommentarer på jolles blogg ställer jag mig frågan: Borde du inte köra Engelska grammatiken på webbmagistern ist för länder? :p

2009-01-30 @ 16:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0