Hamburgare!

Denna dagen tänkte jag och Stabben börja ute på universitetets bibliotek och plugga lite där men icke sa nicke, de satte "ovädret" stopp för. Detta som de här kallar oväder är precis som vilken svensk vinterdag, bara en del slask egentligen. Men de är nog inte så vana vid detta med snö, det var värsta snöovädret på 8 år tror jag. Men de kändes lite overkill när till och med stadsbiblioteket hade stängt pga vädret. Hade de vart lika klena i sverige hade biblioteken fått vara stängda hela vintern! Fick mejl om att allt på campus var stängt och alla lektioner inställda och de bussar som fortfarande var i bruk gick bara var 15 minut. De som bor ute på campus var i stort sett fast där pga att bussarna knappt gick, och de slutade gå överhuvudtaget kring 21.

Så vi satte oss på ett starbucks inne i stan tillsammans med Koffe, Anna, Sara och Elin där vi satt och pluggade någon timme, väldigt trevligt, mycket skönare än sitta hemma och plugga. Efter det så drog jag hem för att ganska direkt sedan ta mig till Miami Hotel där jag Stabben och Koffe lagade hamburgare med klyftpotatis, fick sedermera även hjälp och sällskap av Carl. Fanns ingen fläkt så de luktade stekos i hela huset trots vi hade fönster i köket öppna! Sen fick vi sitta i en iskall lounge och äta med värmeljus som lampor för de i taket fungerande inte av någon anledning. Men ack så gott och mysigt de blev till slut! Tänk att 4 små pojkar kan göra såna underverk! Kvällen avslutades sedan medn en sväng på Lion and Lobsters och sedan vidare till Oceana och sedan blev det taxi hem. Sov gott!

      

Cheers!

Kommentarer
Postat av: anna

festprisse!

2009-02-03 @ 14:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0