Highway

För ungefär en vecka sen så förlorade jag min köra-bil-i-USA oskuld! Dock bara i vårat bostadsområde efter vi varit ute med vår hund Ellie. Och idag så körde jag ända in till The Strip för vi skulle kolla på lite biljetter till olika shower, så nu har jag även kört på de stora vägarna! Lite ovant och mycket mer trafik än man kanske är van vid men vet man bara vart man ska så går det fint och med Pemo som gps så det funkade fina fisken!
De shower som vi tyckte lät intressanta och prisvärda var The Blue Man Group, The Phantom of the Opera och Penn and Teller. Blev lite besviken över att biljetterna till The Peepshow med Holly Madison var lite dyra. Skulle varit intressant och se vad Hugh Hefner gav upp;) Vi har ju redan varit på en show som var riktigt grym, THe Beatles Show men går gärna på någon mer om priset är det rätta. Lyckades även idag utöka min garderob ytterligare, tror jag har 3x mer kläder nu än innan jag kom hit.

Har även hittat min internetdosa! Komiskt nog så låg den i min Bibel, tecken på att man ska läsa den oftare? Oavsett vilket så har Han humor iaf. Också fått lägenhet för hösten, kommer bo två våningar under min bror Joel och min reskamrat Pemo. Inte bestämt vad jag ska tacka ja till än bara, satsar jag på allt jag kommit in på så handlar det om 72 högskolepoäng vilket kommer bli ruggigt tufft så ska bestämma mig för vilket jag skjuter upp och satsar på i vår istället. Har någon vecka kvar innan jag måste ge besked så ingen brådska än.

Annars inget nytt ifrån Vegas, vi hänger och tar det lugnt om dagarna med film, sol, bad mm. Varit här i 3 veckor nu, tiden går sjukt snabbt! På måndag är det tänkt att vi ska åka till Kalifornien och återvända på onsdag. Vi ska hinna med Universal Studios, Walk of Fame, Santa Monica och Venice Beach någon fruktmarknad och även ta en kaffe med några av Pemos vänner som bor där. Inga problem på 3 dagar, vi löser det! Efter det så är det inte långt kvar innan vi återvänder till Moder Svea igen. Känns ändå väldigt okej för jag ser fram emot hösten som kommer och tror den kommer bli väldigt spännande! Ny stad och börja plugga med förhoppningsvis sånt jag tycker är intressant, hoppas att hösten ska hjälpa mig bestämma vad jag ska bli när jag blir "stor".

That´s all for now folks but remember, Chuck Norris knows the last digit of pi.


Kommentarer
Postat av: smäm

haha, kul att den låg i bibeln!

2009-07-17 @ 15:49:12
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Joel

tur jag kommer bo ovanfor dig och halla koll =)

2009-07-21 @ 13:59:50
URL: http://basra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoover Dam då! Steffe

2009-07-22 @ 20:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0