En sån dag

Idag är en sån dag när allt känns fel bara, vet inte vad det är men ibland kommer såna dagar. Kanske måste ha såna ibland för att man ska kunna uppskatta de dagar som verkligen är toppen, men vad vet jag? Jag är ju trots allt bara ett litet hårstrå i det stora avloppet mer känt som jorden. 

Såg filmen Knowing igår med Nicolas Cage, normalt gillar jag honom men känns som hans bäst före datum har gått ut tyvärr. Varken han eller hans unge kändes trovärdig när de skulle gråta, ungen lät som Robert Gustafsson i Nile City när hans marsvin Markus har dött. Filmen hade ändå en schysst invecklad historia som fänglsa mig men var rädd för hur de skulle få ett bra slut på de, mina misstankar var rätt! När de är en cirka 30 min kvar kan ni stänga av, så får ni imagine er ett eget slut, önskar jag hade gjort det nu i efterhand. Tyvärr har jag ingen tidsmaskin, (får ringa Curt och Roland och fråga om de har kvar sin) så kan inte göra det, kändes ändå okej för det kostade bara cirka 30 spänn att gå på den, go Orange and onsdagar! Så ja ä int bittär. 

Kom in på gamla actionskådespelare på grammatiken idag av någon anledning, hur det förr fanns såna medan de idag känns som de flesta gör mycket olika filmer, aja anyway. Räknade upp klassikerna Van Damme, Arnold (Remember Sully, this is my weak arm!) Stallone (Adriaaaaaaaaaaan!), Seagal (med sin enda min han har) och allas mästare Chuck Norris kom givetvis på tal men blev nedröstad av min annars excellente lärare Joe, jag höll på att gå i taket av denna hädelse! Dock kunde han några Chuck Norris citat vilket gjorde att han steg i graderna=) Väldigt bra, lättsam och skön lärare med härlig New York accent=) Trodde jag hade bestämt mig för brittisk accent men kan få tänka om och satsa på amerikansk istället kanske, eller va säger folket? Han har iaf förmågan att "sänka" sig till en lägre nivå för att förklara och få en att förstå bättre de vi går igenom. Gav även tips på att lägga ner med sniffa så mycket lim och lägga om kosten till lite mer än bara pasta, har faktiskt ganska varierad kost men de där med sniffningen får vi se, måste hitta ett bättre substitut först bara=P Känns bra att vi ska få en extra timme där vi ska gå igenom lite mer basic, kommer definitivt behövas för min del, kommer även ha x antal dagar själv i Brighton att döda över lovet, ska vi tro att beachen och grammatiken är en bra ekvation, hoppas de iaf=)

Usch va långt de blev idag, ursäkta men ni får stå ut, faktiskt ert eget val att läsa hörredu.
Skickar även med visdomsorden, Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom. Vackert eller hur, mitt hjärta brister av förtjusning.

Btw, Bingo Rimér hälsar så gott också.


 

Kommentarer
Postat av: smäm

haha, riktigt likt bingo :D

2009-03-27 @ 10:31:25
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: sis

Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom - BLÄ. Okej, jag föredrar Norris framför hobbyfilosofen ;)

2009-03-27 @ 15:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0