Demonstration

Var i stan igår och hamnade mitt i en demonstration. Var ett väldigt stort antal personer med snusnäsdukar eller vad det kallas över munnen som gick runt och protestera mot en fabrik i Moulsecomb i Brighton som tydligen gör delar till vapen bla om jag förstod det rätt. Ganska fientlig stämning till och från. Jag Micke och Tompa satt på en bänk när hela tåget gick förbi och någon minut senare springer 30-40 poliser förbi i full mundering med sköldar och allt. Vi blev nyfikna så vi följde efter och kollade på det hela ett tag på lite lagom avstånd, det kastades en del saker såg vi men hände inget direkt farligt där vi var iaf. Insåg att de poliserna vi såg enbart var en bråkdel av de som var där. Räknade till 10-15 piketbilar plus vanliga polisbilar, poliser på hästar och motorcyklar. Ett tio-tal personer blockerade vägen ett bra tag så det bildades en väldigt lång och tutande bilkö, hade blivit tokig om jag suttit i en bil i det läget!


Läste senare på kvällen att det var tre gripna men hörde inget om några skadade så hoppas det var lugnt resten av dagen. De hade bla kastat stenar mot McDonalds fönster när de satt barnfamiljer och åt, de protesterar mot vapen sen använder de stenar som vapen själva, smarta nissar de där. Polisen var sura för de som anordnade demonstrationen hade inte varit klara över hur många som skulle delta och detta försvårade polisens förarbete.

Idag tog vi en skolbild a la högstadiet ungefär med största delen av klassen närvarande iaf, ska införskaffa detta kort så har man hela klassen på en bild=) Lite bitter över att inte grammarprovet är rättat än! Var tydligen någon i Göteborg som varit "porly" och därför bara rättat hälften, skärpning gubbarna från Götet!

Imorrn hoppas vi på okej väder, beachen eller en park så Gabriel kan läsa den sega boken Brighton Rock!

Contrary to popular belief, America is not a democracy, it is a Chucktatorship.

Kommentarer
Postat av: smäm

dom som kastar stenar deltar i alla former av tåg. spelar inte så stor roll vad som ska protesteras.

2009-05-06 @ 11:04:08
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Off The Ground

Varför händer det alltid saker när jag inte är med? Synd att jag missade fotot också, men men. Hoppas ni var fina.



Här hoppas jag också på fint väder (L.A.). Strax över 30 grader idag, och ska bli liknande i morgon. Hoppas att det är varmt i Brighton också¨, åtminstone när jag kommer tillbaka.

2009-05-07 @ 07:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0