Ångest

Sitter och filar på hemtentan. En allt större ångest börjar krypa sig på, inte för att jag inte kommer få ihop tillräckligt många sidor, men över om mina hänvisningar till litteraturen är tillräckligt. Har otroligt svårt hitta någon slags inspiration till det hela. Vanligtvis brukar det komma natten innan jag ska lämna in något men jag skulle tycka det vore oerhört skönt göra färdigt det tidigt för att sedan kunna plugga till mitt franskaprov som kommer snart.

Ett antal av texterna som vi ska använda oss av finns att tillgå på nätet och går att nås om man loggar in på högskolans bibliotek. Jag försöker göra detta men funkar inte, ringer och frågar vad som är fel. Det visar sig att det är något problem med deras system och har varit så i tre dagar. Känns bra att jag inte kan komma åt texter som jag kanske skulle kunna hänvisa till och använda men jag är inte bitter. Tänk vad tråkigt det vore.

Borde rakat mig för länge sedan men har bestämt att hemtentavecka, då rakar man sig inte. Skulle kunna se det som slutspelsskägg, eller i mitt fall, slutspelsfjun. Men man ska vara allmänt ofräsch, orakad, gärna lukta lite svett, bara dricka julmust och käka godis och vägra gå utanför lägenheten i annat än yttersta nödfall. På med mysbyxor och linne och ett värmelement på full kareta så lägenheten är kring 30 grade, and you are good to go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0