Je t'aime

Jag ska åka till Nyköping i morgon för att träffa min syster, svåger och möta upp min äldsta bror som är på besök där. Vi ska tydligen gå på något pass på friskis och svettis tillsammans, "kul grej att göra tillsammans" var min systers ord. Jag kommer inte klara av att resa mig ur sängen på några dagar så min grupp kommer få göra vår redovisning utan mig på fredag, det är okej med mig. Tror för övrigt det går minst lika bra om inte bättre med mig hemma.

Men huvudorsaken jag åker till Nyköping är för den lilla krabaten som föddes för några månader sedan som är min systerdotter. Konstigt hur man kan bli så löjligt kär och stolt över något sådär litet. Jag kan sitta i timmar och bara prata bebisspråk och tycka det är hur roligt som helst med varje liten reaktion som kommer, skrik, leende eller intetsägande min spelar ingen roll. Känner inte alls så för barn in general men när det blir ens "egna" blir känslan annorlunda. När det är dags för blöjbyte försvinner dock en del av den känslan but still.

Mitt mål är att bli den coola morbrorn som hon kommer ringa till när hon bråkar med mamma och pappa och behöver någon att rymma till och lära henne om de viktiga sakerna i livet. Typ fotboll.

Måste för övrigt uttrycka min stora sorg och saknad, vågar nog säga att det är månadens tråkigaste nyhet. Metro har slopat den eminenta seriestripen Elvis!

Kommentarer
Postat av: jenny

Haha, jag ska välja ett monsterpass åt oss. Skönt att du i framtiden tar alla stora viktiga frågor och diksussioner, ja som fotboll :)

2010-11-01 @ 22:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0