I passed!

Efter torsdagens lektioner började den djupa ångesten över att komma på något att skriva om till dagen efter. Det skulle bara vara en första draft så behövde inte vara fulländad som tur var. Min vana trogen så började jag skriva cirka en timme efter tolvslaget men det gick väldigt bra så strax innan halv tre kunde jag nöja mig=) Vaknade inte av klockan på morron sen så kom iväg senare än jag hade tänkt. Jag var tvungen skriva ut de jag skrivit innan lektionen men några minuter hit eller dit har aldrig skadat någon. Lektionen efter så fick vi reda på de grammatiska testet vi fick göra för någon dag sedan, jag gissade mig till 14 rätt av 30 frågor! Om man låg kring 15 poäng så var man okej med sa Ulf. Men de verkliga siffrorna för mig är egentligen 1 rätt för det var bara en som jag faktiskt kunde, resten var ren gissning!=)

Men de mest glädjande sen var att vi fick se våra resultat på första veckans prov! Man skulle ha ett medel på 10 för godkänt där 20 var max och jag hade 11!! Så skönt att det gick vägen, om jag nu vill kan jag räkna detta som de riktiga provet och slippa göra det igen senare. Men jag tänker göra om det för jag vill ha ännu bättre. Nu blev jag nästan inspirerad att börja plugga medan jag sitter här och skriver! Studentlivet är underbart, bäst jag säger det medan jag fortfarande tycker det, kanske annorlunda om några veckor=)

Har även hunnit med att införskaffa mig ett squashrack idag. De finns 6 st banor att tillgå på campus så vi tänkte försöka komma iväg och spela ibland. Ikväll så är vi ett antal som tänkte besöka en bio här i stan och se någon trevlig film så får vi se vad resten av kvällen bjuder efter det!

Nu blev det långt men de får ni leva med gott folk! Har hört att min kära kursare Nils-Christian brukar besöka denna blogg så lägger därför upp en vacker dansbild på oss två, håll till godo!
Cheers!   
                      

Kommentarer
Postat av: sis

Gabbi! Dags att börja plugga... 1 poäng över godkänt lillkillen :)

2009-01-30 @ 21:55:42
Postat av: Clara Norstrom

Jag ser att du ar i Brighton! Hur ar det? Ar det roligt? Svart? Vad pluggar du? Jag sjalv funderar pa att dra nagon termin i det regniga landet i vast...

2009-01-31 @ 14:28:29
URL: http://clarasegna.blogg.se/
Postat av: Gabbe

De är jätteroligt men det är ganska svårt men då var det väldigt länge sen jag använde min engelska=) Jag pluggar en vanlig engelskakurs bara. Klart du ska göra det, regnet suger men man vänjer sig nog till slut=)

2009-01-31 @ 14:50:00
Postat av: Tobbe

Varför är mina bröder såna som alltid gör allting i sista minuten??

2009-02-01 @ 18:52:17
URL: http://tobboh.blogg.se/
Postat av: lennart hjelte

tack för 2mail 2009 kolla min maili eniro

lennart

2011-11-02 @ 10:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0