Creed till telefonmannen!

Ringde precis arbetsförmedlingen och skulle meddela att jag ska på semester and therefore inte är tillgänglig för arbetsmarknaden i några veckor. Han hade lite norrländsk dialekt och var alldeles lugn och skön och verkade inte ta sitt jobb på för stort allvar. Detta kunde jag utläsa under ett cirka en minuts långt samtal men skitsamma. När jag berättade att jag skulle på semester blev svaret, "ja men de är helt rätt" och när det kom fram att det var Amerika i sex veckor smög sig en liten avundsjuka fram hos honom. Sedan förklarade han enkelt och snabbt hur allt funkar med kassakorten osv och till sist önskade han mig en trevlig resa och det tänker jag verkligen ha! Fler telefonpersoner som honom!

Peijade en visit till min gamla arbetsplats Kinnarps igår och träffade de gamla galoscherna! Lite dämpad stämning med rätta, de hade precis fått reda på vilka det är som inte får vara kvar. Det kommer inte vara en person under 30 på min avdelning, tur då att de andra åtminstone är unga i sinnet fortfarande! Kändes när jag gick där som om jag var på väg att bara byta om för att gå ut och jobba igen. Ge mig 10 min och jag hade kunnat köra maskinen igen, de sitter i ryggmärgen. Vet inte om de är tragiskt eller om det är ett bra tecken?

Här har vi Robert, farbror Balou och båtflyktingen Gottber! Efter request från Robban så avslutar vi med en Chuck Norris.

Chuck Norris is not Politically Correct. He is just Correct. Always

Kommentarer
Postat av: smäm

helt rätt gabbe!

2009-06-19 @ 12:27:20
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: faster i k-hamn

Förstår att han blev avundsjuk alltså han på arbetsförmedlingen. Amerika ha det så trevligt!

2009-06-20 @ 10:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0